1fc6 Balada o krvavom sportu - Bronsonovi Sinovi - Blog.hr

Bronsonovi Sinovi

petak, 20.07.2007.

Balada o krvavom sportu



Bloodsport, 1988. D : Newt Arnold ; Jean-Claude Van Damme, Donald Gibb, Leah Ayres, Bolo Yeung, Roy Chiao


Jednom davno, na brdovitom Balkanu, u gradu Beogradu, u ulici Sarajevskoj, živeo sam bezbrižno i provodio slobodno vreme uz video rekorder i akcione filmove. Jednoga dana, međutim, meni je nestalo inspiracije, i hteo sam da vidim nešto novo, nešto veselo, nešto zabavno. Kako god sam pitao drugove, niko nije umeo da mi kaže nešto što ja nisam već gledao. Tragedija jedna. Na TV-u, hvala bogu, nema ničega - kako pobeći iz preadolescentske dosade ?

A onda mi na pamet sinula sjajna ideja. Kao što su svi klinci u svakome kraju (tj. "kvartu" kako vi 'rvati to zovete), i naš kraj je imao lokalnog buzdovana, tipa sa kojim se nije vredelo kačiti i koji je tukao sve one koji su ga krivo pogledali. Kod nas se designated debil zvao Slaviša, i važio je stvarno za gadnog igrača. Sećam se jednom kad se cela škola okupila da gleda kako Slaviša bije nekog tipa koji mu je opsovao mater. Pored toga, on je bio jedan od ređih grobara u kraju - mi smo svi bili cigani, ali opet niko nije smeo njemu da prisere oko Partizana, jer bi pala krv neka očas posla.

No imao je Slaviša i svoju drugu stranu...kad nije peglao neke mangupe, i on je, kao i ja, blejao kući pred malim ekranom, i "usavršavao" svoje tabačke veštine uz video rekorder. Rekoh sebi, koga bolje pitati, nego njega ? Čovek je iskusan i u snu i na javi, valjda će on znati nešto da mi preporuči. Elem, pošto sam se raspitao kod nekih starijih gde on često obitava, uputim se ja tamo, njega nema. Pitam, gde je Slaviša. Ljudi me gledaju, verovatno se i pitaju šta koji kurac klinac od jedva deset godina traži Slavišu, kažu, eno igra fudbal na Gazeli. Dooobro...i odem ja tako na Gazelu, sačekam da momci završe fudbal, dođem dole i pozdravim se...i eno Slaviše, nešto je dobro raspoložen, tu je moja šansa ! Bez blama, priđem ja i kažem, Slaviša, prijatelju, čuo sam da si ti stručan u polju akcionih filmova...jel' bi mogao da mi kažeš šta ja da gledam ?

On me pogleda malo čudno, stade, i nešto razmisli...i onda mi reče istorijske reči. "Vidi, mali...ja da sam na tvom mestu, uzeo bih nešto od Žan Klod Van Dama. On ti je mnogo dobar."



The rest is history. Prvom prilikom sam otrčao do video kluba (koji se ironično zvao "Oskar"), i uzeo sebi kasetu Bloodsport. Od tog momenta, ta kaseta, koju sam toliko rentirao (i na kraju stigao da je kupim kada se video klub zatvarao), postala je moj nerazdvojni prijatelj. Gledao sam, spavao sam, disao sam Bloodsport, pamtio Van Dammeove linije, navijao svaki put za hrabrog Franka Duxa, plakao u agoniji kada Chong Li zgromi Jaxa, punio se besom kad pogleda u publiku i vikne Duxu "you're next". Sada sam mator čovek, i gledao sam mnogo filmova koji se svakako klasifikuju kao kvalitet, i čitao sam knjiga i čak i režirao poneki kratki metar...ali Bloodsport je još uvek "to", još uvek me prođe jeza samo kad ga se setim. Pričajući sa nekim vršnjacima, primetio sam da je ovo izgleda čudan fenomen, ograničen samo na Balkan. Šta to ima u tom Bloodsportu ?

Objektivno gledano...ne znam. Film je prosta priča o Amerikancu Franku Duxu (koga glumi moj zemo), koji odlazi u Hong Kong da se takmiči u ilegalnom borilačkom turniru Kumite. Tamo se upoznaje sa Jacksonom, takođe Amerikancem (Donald Gibb), i njih dvojica postaju dobri prijatelji. Glavni favorit i antagonista je Korejanac Chong Li (Bolo Yeung, u reprizi uloge iz Enter the Dragon, sa sve dijalogom), neumitno se dešava, itd. Jasno vam je. Ono što je ovde na tanjiru je sat i po vremena jedan-na-jedan okršaja, uz veliku klimaktičnu borbu na kraju.



Kao takav, film se svodi na gomilu legendarnih sekvenci. Prvo, imate flashback na trening koji Dux dobija od svog Senseia Tanake (Roy Chiao, još jedan Enter the Dragon veteran). A onda, tuče sa samog turnira. Kvalitetnih šorki ima više nego što je norma, no ja svakako preporučujem Dux vs. Paco (Muay Thai borac) i Dux vs. onaj sumo rvač. I naravno finalna tuča. Ko nije ustao i skakao i navijao tokom iste...taj je nečovek.

Ne smem zaboraviti ni jedan od najvećih momenata Van Dammeove karijere - demonstracija "dim mak" tehnike u kojoj on razbija cigle, kako bi potvrdio svoju vrednost turnirskim sudijama. I tu je čuvena 80s muzika. I Van Damme koji Gibbu kaže "I love you my friend" sa heavy francuskim naglaskom.



Bloodsport je, inače, Cannonovo čedo, ali vrlo je lako moglo drugačije da ispadne. Ovaj film je snimljen 1986., ali je tek dve godine kasnije doživeo premijeru, jer su distributeri mislili da je film toliko loš da neće imati prođu. Da se Van Damme lično nije preznojio i ubedio sve žive i mrtve, Bloodsport ne bi nikad ugledao svetlo dana.

Slaviša iz gornje priče je već dugo u nekom zatvoru. Možda je i mrtav...nije mu dugo trebalo da krene u pravi kriminal i mani se sitnih radnji. Ja sam, evo, već sedam godina u zapadnoj Evropi, i to igrom slučaja baš u rodnoj zemlji Van Dammea. Puno se stvari promenilo, ali Bloodsport je ostao Bloodsport. I uvek, u svakom momentu, ću biti rad da sednem i pogledam ili ceo film, ili barem neki deo.

20.07.2007. u 00:15 • 4 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Siječanj 2009 (12)
Prosinac 2008 (14)
Studeni 2008 (6)
Srpanj 2007 (30)
Lipanj 2007 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

Krvavi Manifest

Blog posvećen akcionom filmu (a i filmu uopšte), kao i vrhunskom Bogu akcije Charlesu Bronsonu. Tri puta nedeljno, ponedeljkom, sredom i petkom tačno u 18 časova, imaćete priliku da čitate nove tekstove sa osvrtima na neki film koji sam nedavno gledao. Termin u ponedeljak rezervisan je za Bronsonove filmove...barem dok zalihe traju.

Kontakt adresa : the.man.with.harmonica_at_gmail dot com ... ako ima neki film o kome vas slučajno zanima moje mišljenje, ili ako imate bilo kakav komentar, slobodno drop a line.